Vans & Trucks Club of Finland ry.

Van ja Pickup aiheinen keskustelufoorumi!
Tänään on 22 Syys 2017, 00:22

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
ViestiLähetetty: 08 Elo 2010, 13:27 
Poissa

Liittynyt: 15 Kesä 2009, 07:53
Viestit: 7
Paikkakunta: Liminka
Millaisia roiskeläppiä teillä on vaneissa? mihin ne on kiinnitetty?

omaan vaniin pitää alkaa tekeen läpät...sellaiset ISOT.. ajatuksena on tehä ne alumiinista ja kumista


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Elo 2010, 21:35 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Elo 2007, 20:49
Viestit: 1644
Paikkakunta: Kylmäkoski
No tossa vanhemmassa (mikä on avatarkuvassa) on perinteiset alkuperäiset? GM-kumiläpät...
Tossa "käytössä" olevassa on rosteriset lokasuojan kaareen pultatut...
Tuoreimmassa "aihiossa" on myös noi kumiset GM-läpät.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 08 Elo 2010, 22:53 
Poissa

Liittynyt: 15 Kesä 2009, 07:53
Viestit: 7
Paikkakunta: Liminka
cheyenne kirjoitti:
No tossa vanhemmassa (mikä on avatarkuvassa) on perinteiset alkuperäiset? GM-kumiläpät...
Tossa "käytössä" olevassa on rosteriset lokasuojan kaareen pultatut...
Tuoreimmassa "aihiossa" on myös noi kumiset GM-läpät.


miten laitoit sisäreunan kiinni? tuleeko runkopalkille asti?

mun ajatus oli pultata alumiinipelti kiinni lokarinkaareen ja palkiin/sisälokariin kiinni toinen reuna. peltiin tulee jatkoksi kumimattoa jne..


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 09 Elo 2010, 18:58 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 10 Elo 2007, 20:49
Viestit: 1644
Paikkakunta: Kylmäkoski
Ei tuu lähellekkään runkoa. On kiinni vaan siinä kaaressa. Tietysti tukevampi ois semmottis kuin itse olen tota meinannut parantaa (noi oli jo kun ostin ton Vanin): Kulmaan taivutettu lattarauta rungosta tukemaan tota kohtaa mikä jää korin alapuolelle.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 20 Elo 2010, 22:45 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 13 Heinä 2010, 20:47
Viestit: 16
Alumiinista on mun vanissa kuraläpät ja kaarissa kiinni :)


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Elo 2010, 10:22 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Elo 2009, 13:40
Viestit: 193
Tommoset tuli hätäseen väsättyä, kun ne vanhat orggis läpät oli repeilly ja roikku miten sattu.
Reilu vartti meni tekemiseen.Nyt ku hommas läskit alle niiin jäi vähän kaposeks :twisted:

http://i74.photobucket.com/albums/i267/ ... 010262.jpg

_________________
Chevy van G30 6,5D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 21 Elo 2010, 23:05 
Poissa

Liittynyt: 19 Kesä 2010, 21:46
Viestit: 167
Paikkakunta: Eurajoki
Mistä sää noin komian levuset 8-pulttiset vanteet oot löytäny??

_________________
Gmc vandura 6.2 -88


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 22 Elo 2010, 08:02 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Elo 2009, 13:40
Viestit: 193
ikilika kirjoitti:
Mistä sää noin komian levuset 8-pulttiset vanteet oot löytäny??


Peräahon kone tuo noita maahan. Kooltaan noi on 16x10 et -24 :twisted:

_________________
Chevy van G30 6,5D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 10 Syys 2010, 23:14 
Poissa

Liittynyt: 24 Maalis 2009, 21:18
Viestit: 60
Mullo pikappeihi tarkotetu offroad läpät takana.. edessä ei mitään ku ei mahdu, kääntäessä pyörä ottaa aina kaaren kulmaan


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Marras 2011, 20:35 
Poissa

Liittynyt: 03 Marras 2011, 21:33
Viestit: 213
Kohta Astroon laittelen CHEVROLET -läpät tuosta varaosa-vehkeestä.


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
ViestiLähetetty: 07 Helmi 2013, 15:26 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 29 Marras 2012, 18:05
Viestit: 47
Paikkakunta: Helsinki
Tämä nyt ei oo vaniin tehty roiskeläppä juttu eikä viestiketjukaan ihan tuoreimpia mutta aihe kai säilyy ....
rakentelin monta vuotta sitten (n.6-7vuotta) Berettaan isot korin väriset (punaiset) roiskeläpät. Täällä ainakin Etola myi silloin sellaista n.10 mm paksua tavaraa, joka oli tarkoitettu esim. Bobcatin kauhaan tai tuollaisen pienkoneen jonnekin vastaavaan kulutuskestävyyttä vaativaan paikkaan.
Materiaalia oli silloin mielestäni useampana eri värinä saatavana.

Ja uskomattoman vahvaa kamaa vaikka olikin hyvin joustavaa. Poraamalla ei meinannut tulla reikää ja kun sai sen aikaiseksi niin joutui isontelemaan sitä, että siitä olisi tullut edes sen aiotun ja muka poratun reiän kokoinen. Tavara ei halunnut laskea sitä terää läpi millään. Jos tuohon materiaaliin vaikkapa niittaa chevyn tms. merkin kiinni niin läppä on paikoillaan ehjänä vielä kun merkit ja niitit ja korikin osittain on jo hävinnyt :D

Nyt kun katsoo vuosien jälkeen noita Berettan roiskeläppiä niin ei edes värimuutoksia ole tapahtunut eikä mitään muutakaan vauriota.
Mieleeni jäi hinnasta, että aihiot maksoivat niin paljon että oikein joutui harkitsemaan ostamista. Olisiko vertauksena rosteriputkiston osto autoon pakoputkeksi vastaavaa......Etolastahan voisi kysäistä jos haluaa autoonsa sellaiset läpät jotka kestävät isältä pojalle :D
Luulisin tuota tavaraa vieläkin saavan sieltä.

Bertan takalistosta muutama kuva ko. läpillä löytyy sivuiltani.

............................muokkausta .................

Kävin aktiivisuuden puuskassa Etolasta kysymässä tuosta materiaalista tietoja. Myyjä sanoi, että ralliautoihin ainakin sitä menee ja esim. helsingin kaupunki käyttää sitä jossain aurojen terälevyjen alla(?)
Materiaali on polyuretaania. Löytyy punaista ja sinistä. Paksuus 4mm.

Ja se hinta; 197€/m²
!! Ihan niinkuin muistelinkin, että kallista on. Mutta...ei tartte koskaan uusia....voi vaihtaa autosta toiseen :wink:


....................ja muokkausta edelleen heinäkuussa 2013......


Fleetsideen rakensin entisestä murskaamon kivimurskan kuljettimen hihnasta roiskeläpät. Materiaali on noin 10 mm paksua usealla kangas kerroksella. Ei mee ihan pienikaliberinen luotikaan läpi. Painavaa tavaraa. Harvahampaisella kuviosahan terällä onnistui leikkaus muotoon ja rälläkän hiomakivellä loppumuotoilu.

Omasta mielestäni niistä tuli hyvät. Ja kestävät taas pitempään kuin ympärillä olevat materiaalit. Samaa materiaalia käytettiin pojan Caminoon rungon ja korin väliin.

.....................ja taas muokataan 31.12.2014 kun raketit paukkuu ulkona.....

Tuli piruuttaan kesällä kokeiltua, että meneekö tuosta murskan kuljettimen hihnasta lyijy läpi......no ainakaan 0.22 (pienoiskivääri) ei tehnyt kuin tummennuksen pintaan. Läpi menosta ei puhettakaan. Matkaa joku 40 metriä.....jos ensi kesänä kokeilisi vaikka 5,6 millistä......


--------------------------------------------------
11-06-2016
Testi jatkuu....5,6 millinen lintupyssyn luoti menee läpi mutta pysähtyy takana olevaan mänty kakkosneloseen. Kaksi kerrosta kuljettimen hihnaa pysäyttää jo kunnolla ainakin lyijy luodin. Kokovaippoja ei ollut tyrkyllä.
On se kuitenkin sen verran painavaa tavaraa ettei esim. luotiliivinä jaksaisi kyllä ainakaan tällä kunnolla kantaa pitkiä aikoja :-)

....enkä kyllä enää testaile ko. tavaraa. Sen kestävyys on sitä luokkaa, että auto happanee ympäriltä monta kertaa ennenkuin roiskeläppä :-)
Ja nuo Berettan punaiset roiskeläpät on muuten edelleen hyvän väriset ja ehjät.

_________________
http://www.handen.us


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com