Vans & Trucks Club of Finland ry.

Van ja Pickup aiheinen keskustelufoorumi!
Tänään on 13 Joulu 2018, 21:24

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: G20 vanista kysymyksiä
ViestiLähetetty: 10 Kesä 2018, 18:16 
Poissa

Liittynyt: 06 Kesä 2018, 20:26
Viestit: 1
Moro.
Olen uusi foorumilla ja varsin tyytyväinen että tämmönen foorumi löytyy koska olen vakaan päätöksen nyt tehny että vihdoinkin on se oma vani saatava.
Kavereilla näitä on ollu jo monesti ja monenlaista joten on tullu näitä myös ajeltua ja laiteltua muutenkin mutta nyt jos vuoden sisään sais hankittua oman ni sille on aikalailla valmiina mielikuvia mimmonen se sitte joskus vois ulkoa ja sisältä olla.

Noita nyt on vaikka millä mitalla erilaisia versioita varusteiltaan ja ulkonäöltään mutta onko olemassa joku tietty mallimerkintä joka kuvais vaikka semmosta laitetta missä on pystyssä olevat kapean suorakulman muotoiset ikkunat kuskin puolella?

Tai siis onko noille jotain mallimerkintää mikä kertois miten monta ja mimmosia ikkunoita koriin on laitettu?

Mitä se suomeksi oikeen meinaa kun amuriikan maalla niistä puhutaan conversion vaneina?

Amuriikan Joe puhuu paljon myös J-mallin koneesta dieselinä että on jotenkin parempi ja paljon puhuvat että sitä on 90-93vm vaneissa, pitääkö tämä paikkansa ja jos niin miten se J-malli on parempi?

Olen käsittänyt että starcraft on letukan vanien varustelussa käytetty alihankitafirma, onko niitä muita ja onko starcraftilla ollut joku tietty mallimerkintä tietynlaisille sisustoille joka olisi vaikka rek. otteeseen merkitty vai onko ne kaikki vaan sitä mitä asiakas on sattunu omaansa haluamaan?

Pyydän tässä välissä heti armoa näitten kysymysten kanssa koska on monta automerkkiä ja mallia josta osaan kertoa kysymysten kaltaisia asioita ja ne tuntuvat ittelle aivan itsestäänselvyyksiltä mutta nyt liikutaan meikäläiselle niin uusilla vesillä että pakko mennä nöyränä lakki kourassa eteenpäin ja kysellä aivan kaikkea mikä hiukankin arveluttaa.

Näitä 6.2D koneita kovin jotkut tuntuu solvaavan että annappa mennä yli 300t km ni saat vaihtaa kampiakselin, miten mulle on tullu semmonen käsitys ettei tota kyseistä konetta G20 vanista juurikaan alle 500t km edes ole ja jos on niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä on vaan ollu trippi paskana ekat 200t km?

Mitähän tommoseen puolikorkeaan pitkään vaniin pakettiautona mahtaa nykypäivänä tulla veroja maksettavaks vuodessa?

Kai niitä kysymyksiä olis vielä vaikka kuinka mutta kun ei jaksa naputtaa ja 2-sormi järjestelmällä tämä on vielä niin hidastakin. :D


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
 Viestin otsikko: Re: G20 vanista kysymyksiä
ViestiLähetetty: 11 Kesä 2018, 13:57 
Poissa
Avatar

Liittynyt: 24 Huhti 2004, 09:38
Viestit: 1146
Paikkakunta: Ulvila, Boston
Noita nyt on vaikka millä mitalla erilaisia versioita varusteiltaan ja ulkonäöltään mutta onko olemassa joku tietty mallimerkintä joka kuvais vaikka semmosta laitetta missä on pystyssä olevat kapean suorakulman muotoiset ikkunat kuskin puolella?
- Ei oikeestaan. Ikkunoita ei laitettu Chevyn tehtaalla (paitsi ne pitkät koko kyljen bussi-ikkunat), vanit tehtiin eri koripajoilla joita huippuaikaan oli satoja. Tunnetuin ainakin suomalaisille lienee Starcraft.

Tai siis onko noille jotain mallimerkintää mikä kertois miten monta ja mimmosia ikkunoita koriin on laitettu?
- ihan sekalaista seurakuntaa

Mitä se suomeksi oikeen meinaa kun amuriikan maalla niistä puhutaan conversion vaneina?
- rakennettu koripajalla, yleensä pehmeät penkit 8:lle, ikkunaa, puupaneelia ja sisävaloja, korissa monivärimalaus, levikettä ym. Eri valmistajia ei nykyään ole enää montaa, ennen oli...

Amuriikan Joe puhuu paljon myös J-mallin koneesta dieselinä että on jotenkin parempi ja paljon puhuvat että sitä on 90-93vm vaneissa, pitääkö tämä paikkansa ja jos niin miten se J-malli on parempi?
- melkein kaikilla suomen vaneilla on ajettu vähintään puolimiljoonaa, joillakin lähes miljoona. Ei liene merkitystä

Olen käsittänyt että starcraft on letukan vanien varustelussa käytetty alihankitafirma, onko niitä muita ja onko starcraftilla ollut joku tietty mallimerkintä tietynlaisille sisustoille joka olisi vaikka rek. otteeseen merkitty vai onko ne kaikki vaan sitä mitä asiakas on sattunu omaansa haluamaan?
- Suomeen tuli Metro Auton toimesta aika lailla yhden tyyppisä laitteita, muutenhan niitä sai mitä ymmärsi pyytää


Näitä 6.2D koneita kovin jotkut tuntuu solvaavan että annappa mennä yli 300t km ni saat vaihtaa kampiakselin, miten mulle on tullu semmonen käsitys ettei tota kyseistä konetta G20 vanista juurikaan alle 500t km edes ole ja jos on niin mitä suurimmalla todennäköisyydellä on vaan ollu trippi paskana ekat 200t km?
- jos auta huoltaa, se toimii maailmanloppuun asti. Valitettavasti aika monella on kerinnyt olla kirjava omistajahistoria.

Mitähän tommoseen puolikorkeaan pitkään vaniin pakettiautona mahtaa nykypäivänä tulla veroja maksettavaks vuodessa?
- Trafin sivuilta näet verotiedot. Bongaa joku rekkari vaikka nettiautosta ja vertaile

_________________
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass

Chevrolet Express "Lunavan" 1997


Ylös
 Profiili  
Vastaa lainaamalla  
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 2 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
POWERED_BY
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com